کودکان در معرض انواع بیماری ها هستند بنابراین تقویت سیستم ایمنی کودکان برای والدین اهمیت ویژه دارد. خبر خوب این است که بیشتر تقویت کننده های طبیعی برای سیستم ایمنی کودکان می توانند دفعات و شدت بیماری را کاهش دهند. تب، لرز، مشکلات تنفسی و ... از مشکلاتی است که ممکن است مادرها را نسبت به سلامت کودکشان نگران کند. برای خرید با تخفیف انواع مکمل تقویت سیستم ایمنی می توانید به داروخانه انلاین داروکده مراجه فرمایید.

خواب کافی

خواب یکی از مهمترین راه ها برای تقویت سیستم ایمنی کودکان و بزرگسالان است. در طول خواب، بدن ترمیم می شود اما در طول این مدت، بدن با تولید گلبول های سفید به جنگ با عفونت و میکروب ها می رود. در واقع نتیجه یکی از مطالعاتی که در سال 2007 روی حیوان انجام شد، نشان داد که بی خوابی باعث افت گلبول های سفید می شود که بدون این گلبول ها، بدن در معرض بیماری قرار می گیرد.

ورزش منظم

به چند دلیل، ورزش کردن بسیار مفید است چون ورزش، بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی کودکان محسوب می شود. ورزش می تواند میزان سرماخوردگی را تا 67 درصد کاهش دهد. در سال 2008، محققان نشان دادند افرادی که ورزش می کنند، کمتر دچار عفونت های تنفسی می شوند و حتی اگر به سرماخوردگی مبتلا شوند، این سرماخوردگی بسیار خفیف و جزئی بوده و در کوتاه مدت بهبود می یابد. انواع ورزش ها، تقویت کننده سیستم ایمنی کودکان شامل پارک رفتن حتی در فصول پاییز و زمستان، پیاده روی خانوادگی، بازی فریزبی، گرگم به هوا و توپ بازی در حیاط، رفتن به مراکز خرید و تشویق کودکان به قدم زدن، شنا کردن یا شرکت در کلاس یوگا است.

افزایش سطح روی (زینک)

مطالعه ای که در سال 2008 انجام شد، نشان داد کمبود روی موجب نقص سیستم ایمنی می شود. به همین دلیل مصرف روی (زینک) به بدن در تولید سلول های T که بخشی از سیستم ایمنی است، کمک می کند. عناصر مس و روی جزو آنتاگونیست ها هستند -مصرف یکی به مقدار زیاد جذب دیگری را کاهش می دهد- و کودکان میل شدیدی به مصرف خوراکی های غنی از مس مثل شکلات، غلات کامل و سیب زمینی دارند و خوراکی های غنی از روی مثل گوشت قرمز کمتر مصرف می کنند. خوراکی های غنی از روی شامل نخود، دانه ها، تخمه کدو، بادام هندی، تخم مرغ و گوشت چرخ کرده است.برای خرید قرص زینک با کد تخفیف داروکده به سایت تخفیف هات مراجعه فرمایید.

مصرف موادمغذی گیاهی

 

مواد مغذی گیاهی، ترکیباتی هستند که به طور طبیعی در گیاهان (میوه ها و سبزیجات) یافت می شوند. این مواد به تقویت سیستم ایمنی کودکان کمک می کند. این موادمغذی، سیستم ایمنی را بواسطه مبارزه با باکتری ها، ویروس ها و رادیکال های آزاد تقویت می کند. با مصرف این مواد، عملکرد سیستم ایمنی بهبود می یابد. لیکوپن و کاروتنوئیدها از جمله مواد مغذی گیاهی هستند که در گوجه فرنگی، سبزیجات سبز مثل بروکلی و اسفناج، پیاز و سیر، هویج و سبزیجات تازه مثل جعفری، گشنیز و ریحان یافت می شود.

 

منبع
https://pourateb.com/news/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86