معمولا وقتی کلمه تخفيف را روی کالا ها می بینیم، تمام حواسمان پی آن می رود. چرا؟ چون همه ما وقتی اجناسی را کمتر از قیمت اصلی آن ها می خریم، خوشحال می شویم و اکثر اوقات هم این تخفیف ها باعث افزایش انگیزه برای خرید های بیشتر می شود. امروزه گرایش به سوی استفاده از تخفیف ها بیشتر از گذشته شده است و برخلاف گذشته که تخفيف ها به صورت کوپن ها و... بین مشتریان عرضه می شد، امروزه به صورت کد تخفیف ارائه می شود که می توان دلیل رواج کدتخفیف ها را افزایش خرید های اینترنتی دانست.

تخفیف چیست؟

تخفیف یا Discount به معنای کاهش بخشی از قیمت اصلی کالا یا مواد غذایی یا خدمات یا... است که هر دو طرف، هم فروشنده و هم خریدار موافق این کاهش مبلغ هستند. در واقع تخفيف به نوعی صرفه جویی در هزینه ها است. امروزه نیز ما مراکز و فروشگاه ها و... زیادی را می بینیم که با اعمال تخفیف روی اجناس خود سعی در جذب مشتری دارند و خریداران را با تخفيف های مختلف ترغیب می کنند تا با خرید بیشتر، تخفیف بیشتری دریافت کنند. برای مثال کد تخفیف سوپرمارکت اسنپ که در سایت تخفیف هات موجود است.

هدف از ارائه تخفيف چیست؟

تخفیف ها با هدف های زیادی ارائه می شوند؛ مثلا کسب و کار های جدید وقتی محصولات اولیه خود را عرضه می کنند، با اعمال تخفيف های مختلف روی آن ها سعی در تبلیغ و دیده شدن محصولات خود می کنند. زیرا توجه مشتریان در هنگام خرید ابتدا به اجناسی جلب می شود که تخفیف دارند.

 

گاهی اوقات هم تخفیف به منظور فروش بیشتر محصولات و تمام شدن موجودی اعمال می شود. برای مثال وقتی شرکت ها و کمپانی ها قصد تولید محصولات جدیدی را دارند، برای افزایش ظرفیت تولید، روی محصولات تولیدی قبلی تخفیف می گذارند تا زودتر فروش بروند.

 

 

منبع:
https://mag.takhfifhot.com/%DA%A9%D8%AF-%D8%AA%D8%AE%D9%81%DB%8C%D9%81